Premix واسيد فوليك در آرد
نوشته شده توسط : علی سلطانی

بدليل اهميت اسيد فوليك در ارتقاء سطح تندرست خرید آرد قنادی جامعه، اين ويتامين امروزه در دنيا بسيار گزینه دقت قرار گرفته، افزون بر آن، با اعتنا به نقش وي‍‍‍‍ﮋه آن در كاهش هموسيستئين امروزه از اين ويتامين،بعنوان يك ادله پيشگيري از بيماريهاي قلبي ، عروقي، سكته مغزي، ترومبوز وريدهاي عمقي و آمبولي ريوي مذکور اند.

اميد ميرود با تدوين نرم افزار ملي و حمايت مسئولين بتوان عارضه ها زيانبار كمبود آهن و اسيد فوليك كه موجب بروز نقص مادرزادي در لوله عصبي گردیده و ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي را افزايش مي دهد، را در سطح كشور كاهش بخشید.

 

 

تالاسمي و غني سازي

بطور طبيعي نگهداری از تن در مقابل دريافت زياد آهن با مكانيسم خویش تنظيمي مهیا مي گردد و ميزان آهني كه از رﮋيم غذايي جذب مي گردد؛ با ميزان ذخاير آهن تن ارتباط معكوس دارااست و تالاسمي يك بيماري ارثي نهفته با ﮋن منفرد میباشد كه با نقص در توليد هموگلوبين شناخته مي خواهد شد و با متابوليسم آهن ارتباط نزديكي داراست. فرم خفيف تالاسمي و فقر آهن غالباً باهم غلط مي شوند .تالاسمي ماﮋور وضعيت جدي وخطرناكي میباشد كه معالجه آن نيازمند تزريق منظم خون و تجويز داروهاي شلاته كننده آهن میباشد . هيچ دليلي مبني بر اينكه غني سازي آرد با آهن بتواند اثر مخربي بر تندرست اشخاص در گیر به تالاسمي داشته باشد، نیست. غني سازي آرد با آهن اثرات سودمندي بر سالم 150 تا 300 ميليون نفر از عموم كشورهاي حوزه‌ كه از فقر آهن مشقت ميبرند و همچنين اشخاص دچار به تالاسمي مينور در بر داراست و در اين راستا جوامع از غني سازي آرد تحت عنوان يك دستورالعمل اثر گذار براي كاهش كم خوني ناشي از فقر آهن استقبال مي كنند .

افزون بر آن افزايش قابل مراعات اي در خطر سكته قلبي با كل آهن دريافتي روزمره و يا دريافت روزمره آهن از منابع غذايي گياهي مشاهده نشده و دريافت آهن از منابع غذايي حيواني ، با خطر سكته قلبي و بيماري كشنده قلبي و عروقي یار بود.





:: برچسب‌ها: خرید آرد قنادی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: